FAQ - Veelgestelde vragen
Wie is Tuinmeubel.nl?
Tuinmeubel.nl is een tuinmeubelen webshop gecombineerd met een outlet shop in Eindhoven. Wij zijn gespecialiseerd in de verkoop van hoogwaardige tuinmeubelen tegen het laagste tarief van Nederland.
Hoe kan ik Tuinmeubel.nl bereiken?
U kunt ons altijd bereiken via ons e-mailadres info@tuinmeubel.nl, uw e-mail wordt dan zo spoedig mogelijk door onze medewerkers beantwoord. Voor telefonisch contact kunt u bellen met 088-8760876 of u kunt natuurlijk langskomen bij onze outlet shop in Eindhoven. Voor de openingstijden van onze outlet shop kunt u hier klikken.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Jazeker, u kunt uw bestelling gewoon ophalen. U kunt eenvoudig in het bestelproces aangeven of u uw bestelling thuisbezorgd wilt hebben of dat u het zelf op wilt komen halen in onze outlet shop in Eindhoven. Het product wordt dan voor u in de betreffende webshop gereserveerd en u kunt het ophalen wanneer het u uitkomt. Voor de openingstijden van onze outletshop klikt u hier. Er is geen aanbetaling vereist als u uw bestelling zelf op wilt komen halen.
Wat is de levertijd als ik een bestelling plaats?
Wanneer uw betaling ontvangen is gaan wij aan de slag en heeft u uw bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen in huis. U krijgt binnen drie werkdagen een telefoontje van onze bezorger om af te stemmen welke dag en tijd u het beste uitkomt.
Wanneer levert Tuinmeubel.nl mijn bestelling?
U krijgt binnen enkele werkdagen een telefoontje van onze bezorgservice om af te stemmen welke dag en tijd u het beste uitkomt.
Levert Tuinmeubel.nl mijn bestelling gratis thuis?
Jazeker, wij leveren door heel Nederland en België gratis bij u aan de deur. Echter, hierbij uitgesloten zijn de Waddeneilanden. Het is helaas voor ons logistiek niet mogelijk om op één van de Waddeneilanden te leveren.
Hoe kan ik betalen bij Tuinmeubel.nl?
Bij Tuinmeubel.nl kunt u op verschillende manieren veilig en gemakkelijk online betalen. Als Nederlandse klant kunt u bestellen via iDEAL en wanneer u uit België komt kunt u eenvoudig gebruik maken van MisterCash. Ongeacht uit welk land u komt kunt u altijd bestellen met een creditcard zoals VISA en MasterCard. Wanneer u uw bestelling graag zelf op wilt komen halen kunt u ook van bovenstaande betaalmogelijkheden gebruik maken, maar ook betalen via de pin of contant bij onze outlet shop.
-
iDEAL
-
MisterCash
-
VISA
-
Mastercard
-
Pinnen bij onze chauffeur
-
Cash
Bij zelf ophalen:
-
Al het bovenstaande
-
Pin
-
Contant
Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief verzendkosten?
Alle productprijzen op de website zijn inclusief verzendkosten, behalve de schoonmaakmiddelen.
Is de prijs die u op onze website ziet de echte prijs of komen er nog kosten bij?
De prijzen die u op onze website ziet zijn de echte prijzen. Er zullen geen administratiekosten of overige kosten berekend worden. Alleen bij de schoonmaakmiddelen hanteren wij verzendkosten.
Heb ik een bedenktermijn (herroepingsrecht)?
Het herroepingsrecht gaat in op de dag ná aflevering. U heeft een bedenktermijn van 14 dagen. Na het aanmelden van uw herroeping heeft u weer 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen. Terugbetaling van het aankoopbedrag vindt zo spoedig mogelijk plaats, uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending. Wanneer door uw toedoen een product is beschadigd, kunt u geen gebruik maken van het herroepingsrecht. Zie ook ons kopje 'retourneren' voor meer informatie hierover.
Hoe kan ik van mijn overeenkomst afzien?
U heeft een bedenktermijn van 14 dagen. U bent volgens de wet een betalingsovereenkomst met ons aangegaan. U heeft dus 14 dagen de tijd (vanaf de eerste dag na de bezorging) om ons op de hoogte te stellen dat u het product retour wilt sturen. Dit kunt u doen door het modelformulier voor herroeping te downloaden, invullen en naar info@tuinmeubel.nl verzenden. Wij nemen dit dan zo spoedig mogelijk in behandeling. Echter wanneer door uw toedoen een product beschadigd is geraakt, kunt u niet afzien van de overeenkomst.
Wat zijn de kosten voor het retourneren van een product?
Aan het retourneren van onze producten zijn kosten verbonden. Onze bezorgservice kan (na het maken van een afspraak) de producten komen ophalen voor een bedrag van circa € 70,-. Indien het product als pakketje kan worden teruggestuurd, dient u hiervoor zelf zorg te dragen, inclusief de kosten.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Mocht u na een bestelling te hebben geplaatst deze willen annuleren, dan is dat mogelijk. U kunt dan een e-mail sturen naar info@tuinmeubel.nl of bellen met 040-8796028 om uw bestelling te laten annuleren. Mocht u de bestelling al ontvangen hebben dan kunt u deze in ongebruikte en onbeschadigde staat retourneren in de originele verpakking. De kosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Heb ik garantie op mijn aankopen?
Bij Tuinmeubel.nl heeft u volgens de wettelijke rechten garantie op uw producten. Wettelijke garantie staat ook wel bekend als non-conformiteit. Dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er als consument in alle redelijkheid mag van verwachten. Aan bovenstaande recht is geen termijn gekoppeld, het ene product gaat immers langer mee dan het ander en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere. Gaat een product na meer dan zes maanden defect, dan moet u als consument kunnen aantonen dat dit defect niet door uw toedoen is veroorzaakt.
Kan ik na de garantieperiode wel bij Tuinmeubel.nl terecht voor advies?
Wij zijn u ook na uw garantieperiode graag van dienst wanneer u een probleem heeft met een van uw tuinmeubelen. Veelal is het op te lossen met tips uit onze onderhoudsadviezen. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Kan ik voor reparatie bij Tuinmeubel.nl terecht?
Is er iets voorgevallen waardoor uw meubel gerepareerd moet worden, dan zijn wij ook buiten de garantieperiode bereid dit te beoordelen. Graag adviseren wij u dan of het nog verstandig is om voor een reparatie te kiezen.
Hoe kan ik een klacht melden, en hoe wordt deze afgehandeld?
Mocht het onverhoopt voorkomen dat u een klacht heeft over een product of over onze werkwijze, dan horen wij dit graag van u. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij uw bevindingen bij nodig. U kunt ons hierover schriftelijk of per e-mail berichten, maar uiteraard kan het ook persoonlijker in de vorm van een telefoongesprek of een bezoek aan onze showroom. In het geval van een klacht over een product, waar mogelijk graag ondersteund met een foto van het voorval. Wij streven ernaar om uw opmerkingen binnen enkele werkdagen te beantwoorden.